Visites

dijous, 9 de febrer del 2012

Dona'm les mans...

Un dia d'aquesta setmana, tornant de la feina, anava pel carrer, darrera d'una nena que caminava de la mà de la seva mare, devia tenir uns 7-8 anys, moreneta amb una cueta i un abriguet, i anava caminant amb la seguretat que et dona anar pel carrer de la mà de la teva mare, li anava explicant al que havia jugat a l'hora del pati aquell dia.

Em va venir al cap el record de mi mateixa, passejant o de compres de la mà de la meva mare i una gran tristesa em va envair, perquè trobo a faltar aquesta sensació i mai més la tornaré a experimentar. 

Quan ets petit no ets conscient, del que t'aporta anar de la mà de la teva mare. L'escalfor, la seguretat, el tacte de la seva pell suau, l'amor, i la tendresa que comporta un fet tant senzill com donar-te la mà.

La conversa,  per molt banal que sigui,  pren un altre caire quan vas de la mà de la teva mare i t'escolta com si el que li estiguessis explicant fos el més important que està succeïnt al món en aquell moment.

I com centenars de vegades em passa al dia, un dolor, una punxada com si et regiressin els budells i que arriba fins a l'alçada del cor, em va colpejar un cop més. 
Ja m'he acostumat a que això em passi, però a vegades la punxada és més forta, suposo que segons la intensitat del record i el meu estat d'ànim en aquell moment. Crec que aquest dolor m'acompanyarà tota la vida, es com qui te alguna malaltia crònica, o ho acceptes i aprens a viure amb el que t'ha tocat o plegues veles.

En el meu cas, mai vaig perdre la costum de donar la mà a la meva mare, moltíssimes vegades ja de ben gran, arribava a casa en un dia fred i el primer que feia era agafar-me de les mans fins que les tenia ben calentetes. Anant pel carrer, sempre m'hi agafava o bé del bracet  o bé per l'espatlla, i si de petita era jo la que passejava amb orgull de la seva mà, de gran era ella, la que passejava amb cara de satisfacció. I a mi això em feia molt feliç. De fet la vaig tenir agafada ben fort de la seva mà fins que va marxar.

Evocant tots aquests records, vaig fer memòria dels grans moments en que la meva mare m'explicava contes, era una gran narradora, mai me'ls llegia d'un llibre, ella els explicava narrant-los extrets de la seva memòria, variant les veus, greu quan el personatge era dolent, aguda quan eren nens i dolça quan parlava la mare.... La Caputxeta, els 3 porquets, en Patufet, tots els clàssics, el meu preferit era sense dubte el de les 7 cabretes ! Trobava fascinant com la valenta mare de les 7 cabretes, obria la panxa al llop, treia als seus fillets i hi posava pedres en el seu lloc i la tornava a cosir, quan aquest despertava de la seva migdiada al costat del riu amb una sobtada set, i queia de panxa al apropar-se per beure,  pel pes de les pedres. 

Em pregunto si les mares d'avui en dia expliquen contes així als seus fills, si se'ls asseuen a la falda com feia la meva mare, a mitja tarda perquè li demanava o bé per entaforar-me un dinar que sabia que no m'agradava gaire. Li he vist fer amb la mateixa infinita paciència a tots els meus nebots i era un moment molt màgic en el que tots se l'escoltaven amb devoció, com feia jo en el seu dia.

Hi han petites coses, sensacions, records, imatges olors, tactes que em venen al cap i que em fan recordar amb molta anyorança i molt de dolor, que, com t'estima una mare, mai a la vida t'estimarà ningú.

Salut i amor !

8 comentaris:

  1. Bueno, hoy has sido tu la que me has hecho llorar a mi... ¿ahora ya estamos en paz? :D
    La verdad es que me has dejado sin palabras... solo decir que eres GRANDE, que te quiero y que seguro que ella te sigue cogiendo de la mano cada día!!! Besotes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ok empat a 1 ! Gracieeeeeeeeees guapa !! Yo también te quiero mucho !

      Elimina
  2. Guau!
    M'hi he sentit molt identificada. En tots dos aspectes, en el de filla i en el de mare; sobre tot quan dius que escoltem els fills com si en expliquèssim la cosa més important del món. I també faig això d'explicar contes i canviar les veus segons qui parla, ha, ha, ha!
    M'has emocionat molt!
    I, casualitat, el meu conte preferit també era el de les set cabretes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies Mònica !! M'alegro que tu i els teus fills també compartiu aquests moments tan màgics ! Una abraçada !!

      Elimina
  3. ...com m'hagués agradat conèixer a la mare de la meva millor amiga!!!...Llegir-te aquestes paraules emociona molt i evoca una pila de sentiments autèntics que no has de perdre mai.
    Està clar que ningú t'estimará com la mare, però també està clar que les meves mans, les del tete Luichito, seran teves per sempre.
    Petonets!

    ResponElimina
  4. Gràcies Luichito !!! Per fer-me sentir que sempre estas al meu costat, tot i que estàs més lluny que ningú !!! T'estimo molt andorrano quisquillós !!! Muaaaaaaaaaaak's !!

    ResponElimina
  5. Hola preciosa.
    No tinc paraules per dir-te tot el que sento en aquest moment, peró si et dire que tens una gran sort per haber tingut la mare que et va parir. Jo tambe la vaig tenir, la vaig coneixe com cunyade, amiga, en fi,tambe sento la gran perdua que varem patir , encara que els fills molt mes, pero era tan especial,que es nota molt la seva no presencia. En fi "Marteta "viu els teus recorts, son teus , i per molt tems que passi, sempre els tindras. Un peto ben fort

    ResponElimina
  6. Gràcies tieta, ja se que tu també la trobes molt a faltar ! Una abraçada !

    ResponElimina